Náš ateliér se specializuje na komplexní restaurování a konzervování historického mobiliáře a dřevěných plastik pro soukromé klienty i instituce jako muzea a galerie. Při práci používáme tradiční materiály a technologie, které odpovídají době vzniku předmětu, s důrazem na zachování historické hodnoty. Zabýváme se nábytkem a starožitnostmi všech slohů a technik. Prioritou je pochopení původního díla a dosažení co nejvěrnějšího vzhledu při zachování historické autenticity. Samozřejmostí je šetrný přístup a precizní provedení.
V případě potřeby spolupracujeme s odborníky z příbuzných oborů.
Veškeré zásahy jsou prováděny v souladu s restaurátorskou etikou a zákonem o kulturních památkách.
Stará technika vykládání nábytku, kdy se do masivního dřeva vkládají silnější kousky jiného materiálu nebo dřeva s odlišnou kresbou. V Česku se nejvíce používala v selském baroku.
Technika vykládání dýhami, která se objevila s rozvojem dýhování. Dýhy se skládají do obrazců, od jednoduchých rámečků po složité ornamenty s využitím barevnosti a kresby dřeva.
Kombinace inkrustace a řezby, s ojedinělým a složitým provedením. Obvyklé motivy jsou krajiny a žánrové výjevy. Používala se od baroka do konce 20. století.
Renesanční technika z Itálie. Drobné zlomky perleti se vtlačovaly do tmelu a zdobily leštěný nebo černě lakovaný nábytek.
Orientální technika, při které se ornamenty vytvářejí vyplněním vrubořezu barevným tmelem. Často se kombinuje s inkrustací a používá rostlinné i figurální motivy.
Barokní technika vykládání dřeva stříbrným drátkem, s rostlinnými motivy, často doplňující inkrustaci. Používá se na drobných bytových doplňcích.
Charles André Boulle, dvorní ebenista Ludvíka XIV., proslul intarzií nábytku cínem, mosazí a želvovinou, umocněnou gravírováním a podbarvováním. Nábytek doplňoval bohatým bronzovým kováním.
Jedná se o náročnou staroperskou techniku, stále používaná v Orientu.
Voskování včelím voskem se používalo zejména u užitkového nábytku od středověku, typicky u selského baroka.
Stará, ruční povrchová úprava dřeva. Dává mu medový lesk, zvýrazňuje kresbu a opticky prohlubuje strukturu. Je náročná na čas a trpělivost, proto se v průmyslové výrobě nábytku nepoužívá.